به گزارش واحد مرکزی خبر، جعفر ربیعی با بیان اینکه از سه چهار ماه گذشته روند ورود قطارهای جدید به مترو آغاز شده است گفت: تاکنون 5 قطار درون شهری، 12 لکوموتیو و 16 واگن دو طبقه جدید وارد شبکه مترو شده است.
وی افزود: قرار است تا پایان سال هم 7 قطار درون شهری و 12 واگن دو طبقه جدید به شبکه ریلی بپیوندد.
ربیعی با اشاره به اینکه این میزان افزایش ظرفیت تا پایان سال پاسخگوی همه نیاز مترو نیست گفت: اگر روند ورود قطارهای جدید در سال 90 نیز ادامه یابد به تدریج می توان پاسخگوی تقاضای مترو بود.
وی افزود: هم اکنون ساعات اوج شلوغی در مترو دو برابر حد معمول است به این معنا که شلوغی غیر معمولی ایستگاهها در صبح و بعدازظهر حداقل 3 ساعت است.
مدیر عامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه گفت: شهروندان در برخی ایستگاهها هم اکنون در ساعات شلوغ 2 یا 3 قطار را از دست میدهند تا سوار قطار شوند.
وی همچنین فاصله زمانی حرکت قطارها در خطوط 1 ، 2 ، 4 و 5 را به ترتیب 5 ، 4 ، 9 و 10 دقیقه، یک قطار اعلام کرد و گفت: برنامه ریزی شده است تا فاصله زمانی حرکت قطارها در خطوط درون شهری به 2 دقیقه و در مسیر تهران - کرج به 5 دقیقه کاهش یابد.
ربیعی افزود: همه تمهیدات لازم درخصوص تحقق این برنامه اندیشیده شده است اما با کمبود قطار مواجه هستیم که این موضوع ورود قطارهای جدید را الزام آور میکند.